19 Nisan 2014 Cumartesi

Yunanistan'a Ulusoy ile gelmek mi ? Bir daha dusunun!

Yunanistan'a geleli hemen hemen 5.5 yil oluyor. 2 yil da oncesinden hesaplarsak demek ki tam 7.5 yildir Yunanistan- Turkiye arasi otobusle gidip geliyorum.
Neden o kadar yolu otobusle gidiyorsun diye sorabilirsiniz. Ucak ne yazik ki Selanik'e iniyor ve Selanik- yasadigim sehir arasi 2.5 saat. O yuzden direk otobusle gelmek daha mantikli.
Bu 7.5 yil icinde cesitli otobus firmalari kullandim. Ama % 90 Metro ile gidip geldim. Gecen aylarda Ulusoy firmasinin Selanik'in en buyuk acentalarindan biri ile Yunanistan icin ortak hareket edeceklerini duyunca denemek istedim.
Istanbul'dan otobuse bindigimizde otobusumuz gayet temiz, şık idi ve hersey yolunda gorunuyordu.
Toplam 8 yolcu saat 9'da basimiza gelecekleri bilmeden otobuse bindik.
Geceyarisini yarim saat gece Turk gumrugune girdik. Pasaport kontrolunden gectik ve sofor bize otobusten bavullarimizla birlikte inmemizi , otobusun x-ray e gonderilecegini soyledi. Acikcasi ben bundan huylanmadim cunku bazen rutin bir sekilde bu uygulama yapiliyor, bazen bavullar da araniyor. En fazla yarim saatlik bir gecikme demek .

Aradan bir saate yakin bir sure gecti. Ortada ne otobus ne de sofor gorunuyordu. Merak ettik oradaki gumruk polisine aramanin neden bu kadar uzun surdugunu sorduk. O da bize bu otobusle Yunanistan'a gidemeyecegimizi soyledi. Sok icinden nedenini sorduk. Bu sekilde yolcu tasiyan otobuslerin sinirdan gecmesi icin belli bir yolcu dolulugunu saglamasi gerektigini aksi takdirde sinirdan gecemeyecegini soyledi. Yani biz de gecemiyorduk.

Ama otobus yola cikmadan bu yuzdenin varligini bilmiyor muydu? Hem de Ulusoy gibi yurtdisinda da yillardan beri yolcu tasiyan bir firma?

Gumruk polisi tabii ki Ulusoy'un bu durumu bildigini ama sansini deneyip belki gecerim diye yola ciktigini soyledi.

Panige kapildik. Yolculardan bir tanesi Alexandropouli'den Girit'e giden ucagini diger ikisi de feribotu kaciracaklardi.

Bir sure sonra sofor otobusuyle ortaya cikti. Ne olacagini sorduk . Cok profesyonelce bir yanit verdi. " Bilmiyorum ben zaten bu hatta ilk defa ciktim zaten otobus de bana zimmetli degil". Harika degil mi? Aynen Istanbul'da "ben karsinin taksisiyim adresi bilemem" diyen uyanik taksi soforleri gibi. ,

O dakikadan sonra toplam sekiz yolcu tavuk ardinda giden civcivler gibi soforun arkasini takip etmek zorunda kaldik. Cunku adam surekli olarak telefon ile konusuyordu  - ya da konusuyor gibi yapiyordu- . Bize bir cozum bulmasi gerektigini, Ulusoy gibi bir firmanin yolcularini bu sekilde ortada birakamayacagini  vs vs.. Bu arada cok komik de bir tiyatro dondu ortada. Yunanistan'dan gelen diger Ulusoy otobusu ile karsilastik. Diger otobusun soforu pesinde 4 tane yolcu getirip otobusu gecirecegini soyledi. Bir yarim saat bizi bu sekilde oyaladiktan sonra beraberindeki yolculari da alip gitti. Daha sonra resmi plakali bir arac gelip soforu aldi ve kameralarin gormedigi karanlik bir noktaya goturdu. Gitmeden once sofor siniri gececegimizi soyluyordu ama donuste ali al moru mor bir sekilde otobusun gecemeyecegini soyledi.

guldugume bakmayin 


Saka gibi. Buyuk bir kurumsal oldugunu iddia eden bir firma, yolu bilmeyen ve sorumluluk almayan bir sofor, olaylardan tamamen habersiz Yunan sofor ve asiri sinirli ve umutsuz 8 tane yolcu.

Bitmedi.. 2 yolcu 40 km uzakliktaki Alexandropouli'den arkadaslarini cagirdilar. Bilet paralarini iade almalari gerektigini soyledim. Biraz zor olsa da geri alip gittiler. Kaldik 6 kisi . Sofore iki ulke arasinda calisan taksileri aramasini en azindan o sekilde bizi varis noktasina ulastirmasi gerektigini soyledik. Soforun cevabi "tamam bulun taksiyi" oldu. Cok ama cok yogun israrlarimiz sonunda bir taksi telefonuna ulasti -ki bu cidden zor degildir cunku duty free dukkaninda ve kapilarda bu taksilere ulasacaginiz telefon numaralari hep vardir. Her neyse, Asagikoylu Ibrahim adinda bir soforu aradi, konustu. Ibrahim bey 6'ya ceyrek kala geliyorum dedi, icimize biraz su serpildi.

Bu arada gun agardi, kuslar otmeye basladi, biraz isinmak icin otobuse girdik. 2 yolcu daha kendi imkanlari ile gittiler biz 4 kisi kaldik.


gun agardi kuslar otusuyor biz hala bekliyoruz

bombos bir otobus 

Saat 6:30 oldu, 7 oldu ne taksi var ortada ne Asagikoylu Ibrahim Bey.  Otobusumuzun soforu de daha fazla arama yapmayi telefonunun pili bittigi icin kabul etmiyor :) Muhtesem bir durum. Bu arada hepimizin sinirleri bozuldu gulup dalga geciyoruz. Yunan sofor iletisim kuracagi tek insan olan bendenize  bel baglamis durumda. Aslinda acinasi durumdayiz. Soforle zaman zaman sertlesen tartismalari filan hic yazmiyorum bile.

Gumruk kapisindan Turkiye'ye giris yapan her araca buyuk bir umutla belki taksidir diye bakiyoruz. Ama heyhat ambulans bile geldi bizim taksi gelmedi. Nihayetinde kurtaricimiz Asagikoylu Ibrahim Bey saat 7 civarinda otobusun yanindan korna calarak gecti ve gitti. Issiz adada uzaktan gecen yelkenliyi kacirmis kazazedeler misali bakakaldik giden taksinin ardindan. Otobus soforu lutfen aradi ve taksinin icindeki yolculari birakip donecegini bizi alacagini soyledi.
Saat tam 07:30 'da taksi geldi, biz bavullarla hemen taksiye yapistik icine gectik oturduk. Yunan sofor ayrilirken artik bana "filenada mou" yani canciger arkadasim diye hitap ediyordu. :)

En mutlu an!. Taksi geldi biz taksiye yapistik :)


Sinirdan tam ciktik oh ne guzel derken Cahit Bey fotograf makinasini unuttugunu farketti. Don geri makinayi al tekrar cik.. Bir turlu su gumruk sahasindan cikamiyoruz nasil bir sanssizlik!..

siniri geciyoruz yuppiiiii yasasiin elaaaaa


Iki ulkeyi birlestiren kopruyu gectik, pasaportlarimizi Yunan polisine onaylatip girisimizi yaptik. Asagikoylu Ibrahim Bey sagolsun beni evin kapisina kadar birakti. Birbirimize el salladik ve ben bitkin bir sekilde eve yollandim.

Bu yolculuktan bana kalanlar:

Otobuste servisin kahve- kek- internet baglantisi- dokunmatik TV ekrani degil bir  sorun ciktiginda o sorunu cozmek demek oldugunu  ogrendim.
Cok degerli iki insanla tanistim. (Cahit Bey ve Nilgun Hanim. Bir nevi 6.5 saatlik kader ortakligi yaptik. )

Ve bir daha Ulusoy ile Yunanistan mi? Asla!...  Daha bastan sinirda problem yasanacagini bilen , sorun yasandiginda da kirk dereden sorun getiren "kurumsallasmis" bir firma? Kalsin.


35 yorum:

  1. Cok gecmiş olsun .iyi başetmişsin bravo valla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o an bir guc geliyor yoksa ne yapacaksin ?

      Sil
  2. Derhal Ulusoy Firması'ndan Yılmaz Ulusoy'a ulaşmalısınız .Mutlaka dikkate alacaktır bu mağduriyeti .Vallahi biz Alpar ile gidiyoruz , çok memnunuz .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vallahi ulasalim dedik ama ulasamadik. Ayrica Iranlilara satildi diye bir dedikodu var dogru gibi de gorunuyor.

      Sil
  3. Çok fena olmuş:( Geçmiş olsun. Alpar nasıl? Benim oğlum - okulu öyle tercih ettiği için- iki yıldır Alpar ile gidiyor Selanik'e MUN toplantılarına. ilk başta "Alpar nedir yahu?" deyip, ismini hiç duymadığım için endişelenmiştim ama bir problem çıkmadı. Okul yerine biz seçim yapsaydık Ulusoy'u tercih ederdim açıkçası ama isme aldanmamak lazım demek her zaman. Tekrar geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alpar ile hic gitmedim ama bir denemek istiyorum gercekten.. Tesekkur ederim Sezer Hanim..

      Sil
  4. Dilara nasıl bir şey o yaşadığın, bende arada otobüs kullanıyorum ve çok uzaktayım sınıra. Allah korusun başımıza gelse yandık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elifcim umarim basiniza boyle birsey gelmez ama eger lazim olursa Asagikoylu Ibrahim Bey'in telefonu var hemen veririm :)

      Sil
  5. Merak ediyordum neler olduğunu. Tam bir felaketmiş Dilara! Ulusoy`a bir şekilde ulaşıp dile getirmek lazım. Bu ne böyle???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazdim Ulusoy!a ve tekrar aradim. Not aldilar ve sonuc hala kocaman bir tisssss

      Sil
  6. Yuh!
    metro'da kabus ama anlaşılan o ki Ulusoy çifte kavrulmuş...
    çok geçmiş olsun Diloş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ulusoy kesinlikle daha buyuk bir kabus. Biz umut gozlerle ne oldugunu anlamaya calisirken Metro tamamen dolu bir sekilde yanimizdan gecip gitti :))

      Sil
  7. Yeni okudum!!! Kizim ben olsa yuruyerek giderdim!!! Gecemezmiydiniz kapiyi :-) off bakma espiri yapacak bir durum degil, yine iyi kotarmissin!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Basak'cim ne yazik ki yuruyerek gecilmiyormus. Ilk basta umutsuzduk ama sonraki saatlerde sofor acinacak durumdaydi.

      Sil
  8. Ben de selanik'e gidecektim cumartesi günü Ulusoy ile.. Dikkate alıyorum bu yazınızı ve Metro ile gitmeyi düşünüyorum artık.. Metro ile böyle bir sıkıntı yaşanabilir mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Metro ile de suprizlerle karsilasabilirsiniz mesela yaninda yuklu miiktarda ticari mal gecirmek isteyen ama vergi vermek istemeyen bir satici, pasaportlarinda damga eksik olan ya da sahte pasaportlu turistler. Bu yuzden de bekledik sinirda ama 6.5 saat degil. Metro'yu tercih edin bence de. En azindan otobuslerinin kagitlari eksiksiz. Iyi yolculuklar :))

      Sil
  9. Ibrahim Bey meshur olmus demek:)

    YanıtlaSil
  10. Bu sizin anlattıklarınız ne derece dopru bilmiyorum ama tabi tarihde yazmamışsınız fakat ben 2013 yılbaşına doğru yunan istana ulusoyla otobüs seyahatım oldu hiç bie zorluk ne gümrüklerde ne yolda cekmedim ve herşey güzel gecdi tönüşde aynı olmak kaytıyla ve şimdi de kidiyorum ulusoy firmasıyla bakalım ne olur ha ulusoy un iranlı bir iş atamına sadıldığını bende duydum ve doğrudur ulusoy eski ulussoy deyil yurt şçinde de ama ilk yırt tışı cıkşım kayet güzel gecmişdi hatta 6 kişi mi neydik oyobüsde sayı olarakda bir sıkındı olmadı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazdiklarim ne derece dogru mu? Hahahahh ben sık sık yalan soylerim hemen nasil da anladiniz.

      Sil
    2. Ha bir de tarih yazmamissiniz demissiniz af buyurun ama yukarida kocaman 19 nisan 2014 cumartesi yaziyor. Daha nasil bir tarih belirtilmeli idi? :)) Simdi ben de sizi elestireyim mi bakiyim? Imla hatalarini filan? :))

      Sil
  11. Merhaba Dilara Hanim,
    Bul cok bilgilendirici yazinizi okuduktan sonra hangi otobus firmasiyla gidecegime karar veremiyorum. Metro nun ve bazi firmalarin bazi seferlerinin yunanistan firmalariyla yapildigini ogrendim. Turk ve Yunan otobuslerinde hizmet servis konfor farkliliklari var mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatice Hanim merhaba, Metro 7 yildir gidip geliyor zaten tum firmalar Yunan bir ortak bulmak zorunda yoksa calisamazlar. Ulusoy biraz duzelmis diyorlar. Metro ve Ulusoy'un seferlerinde hizmet var ama ne yalan soyleyeyim Metro'nun araclari artik eskimis. Internet calismiyr tv ler genelde bozuk. Ulusoy o acidan daha iyi. :)

      Sil
  12. Cok tesekkur ederim Dilara Hanim.
    Otobus konusunda acil secim yapmam lazim.
    asagidaki 2 konuda da bilginiz/oneriniz varsa cok sevinecegim.
    1)Ulusoy'un Istanbul'dan gunduz Selanik'e gidisleri veya gece Selanik istanbul gelislerinde hatta calisan Yunanistan firmasi otobuslerinle hic yolculugunuz oldu mu (Konfor/hizmet/servis konularinda)
    2)Alpar Turizmin de ayrica Istanbuldan az da olsa seferleri var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim Hatice Hanim ne demek..
      Gunduz araclari ve gunduz yolculugu daha sakin oluyor. Ulusoy'un Yunanistan otobuslerini kullandim bir fark yok ama gunduz yolculugu yapmadim. Ulusoy'dan bilet alirken otobuste kac kisi oldugunu sorun eger 10 kisi usteyse sorun yok :) MEtro dedigim gibi gecislerde sorun cikartmiyor ama otobusleri artik eskimis durumda. Ha bri de gunduz otobusleri Iskece ve Gumulcine'deki koylere ugrar yani geze geze gelirsiniz :)
      Alpar ile his yolculuk etmedim. Belki bir gun kismet olur.

      Sil
  13. Biz de tam Ulusoy'dan Kavala'ya bilet almıştık. Oldu mu şimdi . :)
    Bilgilendirme için teşekkür ederim. İlk işim yolcuları saymak olacak otobüse binince. :) Şaka bir yana,, ailece, otobüsle gidip Uçak'la döneceğimiz ve arada da araba kiralayacağımız bir deniz tatili planı yaptık Yunanistan'da. Kavala'dan başlayıp Thasos, Halkidiki, Selanik, Metetora ve Atina. Böyle bir tatile sınırda yaşanacak bu tür problemle abşalamak pek hoş olmaz doğrusu.
    Oysa geçen sene yaptığımız bisiklet turunda İstanbul'dan Atina'ya kadar gitmiş (arada Meteora'ya da uğramış) ve sınırdan da çok kolay geçmiştik 2 kişi bisikletle. Demek ki araç ebadı büyüyünce sorun artıyor. :)

    Selamlar
    Murat Gökalp

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Murat Bey merhaba,
      Dediklerine gore Ulusoy sinir problemini cozmus evimin hemen onunden kalkiyor araclar her gun iki tane duzenli seferi goruyorum demek ki sorun yok. :)
      Ne zaman geleceksiniz? Ay sonunda ise Xanthi'de de old city festivali var tavsiye ederim. Thasos'ta Saliara plajini sakin es gecmeyin.
      Iyi tatiller dilerim simdiden :)
      Sevgiler

      Sil
  14. Cok guzel bir fikir bu Dilara hanim.

    Biraz once hem metro hem ulusoy rezervasyonlarini inceledim.
    gunduz otobuslerinin doluluk orani Metro da neredeyse %50 iken ulusoyda 3-5 i gecmiyor. Ustelik Ulusoy'un 35 Euro'ya musteri zor buldugu hatta Metro'nun 45 Euro'ya bol bol musteri bulmasi cok ilginc.

    Seyahat gunumuz yaklastikca inceleyip ona gore bir karar verecegiz artik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatice Hanim burada ( Xanthi) Ulusoy da Metro da ayni fiyat. Gidis donus 45 euro. Ama sz Selanik'e gidiyorsunuz sanirim.
      Bir yardimim olursa haber verin lutfen.

      Sil
  15. Cok tesekkur ederim Dilara hanim.
    Yunanistan-Turkiye fiyatlarini ben de sizin gibi gordum.

    Ben Istanbul-Selanik fiyatini
    Ulusoy da 100 TL (35 Euro) "sadece gidis"
    Metro ile 130 TL (45 Euro) "sadece gidis" olarak simdi de teyid ederek yaziyorum

    Yardim teklifiniz icin cok tesekkur ederim.
    Yolculuk deneyimimi buradan paylasip sizinle irtibat halinde olacagim.

    YanıtlaSil
  16. Dilara hanim merhaba. Biz yarin ulusoy ile dedagaca gidiyoruz insallah bir sorun yasamayiz :) shengen vizemiz var. Benim merak ettigim pasaport kimlik rezervasyon ciktisi haricinde bir belge gerekli mi? 3 hafta once hollandaya gittik seyahat saglik sigortasi yaptirmistik fakat simdi yaptirmadik soruyorlar mi gerekli mi? Birde donus biletini almamiz gerekiyor mu istiyorlar mi?

    YanıtlaSil
  17. Yesim hanim briaz gec gordum mesajinizi. Su anda Dedeagac'ta olmaniz gerek ve sanirim sorun da yasamadiniz cunku sizi getiren otobus bugun donus yapti gordum. ( nereden mi biliyorum Ulusoy evimin onunden kalkiyor ) :)
    Bu saydiginiz belgelerin haricinde yurtdisi cikis harci yatirildi belgesi gerekiyor sadece. Donus bileti istemezşer hayir.
    Dondugunuzde yazin lutfen izlenimlerinizi merak ettim.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  18. Merhaba dilara hanim, yolculugumuz cok iyi geciyor. Ulusoy un ortagi zorpidisle 7-8 kisiyle cok rahat bir yolculuktan sonra 8 saatte selanike vardik. Birkac gun sonra ferry ile italyaya gececegiz. Epey bir yollarda olacagiz. Istanbul a donuste daha ayrintili yazacagiz. Ilginiz ve olmazsa olmaz bilgilendirmeniz icin cok tesekkur ediyoruz

    YanıtlaSil
  19. Merhaba Dilara hanim,
    Uzun yolculugumuz'dan daha dun gece donup istanbul a varabildik

    gmail le ip adresi degisikligi dolayisiyla baglantim kesildigi icin email yollayamamis ama blogunuzdaki sayfaya mesaj gondermistim. Herhalde almissinizdir.
    Yolculugumuz cok iyi gecti.
    Zorpidis (Ulusoy'un ortagi) ile 10 kisinin altinda bir yolcu gurubuyla cok rahat bir gunduz yolculugu yaptik.
    Selanikte kaldik. Cok memnun olduk.
    Hediyelik esya satan arkadsiniza ugradik birkac sey satin aldik. Ataturk'un evini oradaki gunumuz pazartesiye rastladigi icin gezemedik.
    Kismetse bir sonraki gezimizde gitmeyi planladik.
    umarim sizler iyisinizdir.
    Istanbul a geldiginizde lutfen haber verin size musait bir yerde bir cay/kahve sohbet ederiz.

    Gorusmek uzere

    Hatice

    (Daha onceki buradan yolladigim mesajimi da umarim almissinizdir)

    YanıtlaSil
  20. öncelikle selamlar dilara hanım size bi sorum olucak daha dogrusu bilgisi olan herkeze bi sorum var yardımcı olursanız cok sevinicem. benim bi arkadaşım var yunanistanda kendisi istanbula gelmek istiyor yunanistandan istanbula otobüs varmı bana bu konuda yardımcı olursanız sevinicem gerçekten

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...