2 Kasım 2013 Cumartesi

Comenius Programı


Durustce soylemek gerekirse 1 ay oncesine kadar Comenius Programi diye bir seyden haberim yoktu.

Benim gibi bi haber olanlar icin hemen bir ozet geceyim. Comenius ; ogrenciler ve egitmenler arasinda kultur ve dil cesitliligi ile degerleri hakkinda isbirligi gelistirmeyi,Avrupa dillerinin ogretilmesinin yayginlastirilmasini ve kulturler arasi diyalog gelistirmeyi amaclayan bir  ogretim programi.

 Programda :
  • Degisik kulturlere yonelik farkindaligin gelistirilmesini tesvik etme, 
  • Kulturler arasi egitim alaninda ogretmenlerin yeteneklerini kesfetme,
  • Irkcilik ve yabanci korkusu / dusmanligiyla mucadeleyi  destekleme tesvik ediliyor.
Programa 27 AB uyesinin yanisira Norvec, Lichtenstayn, Izlanda, Isvicre ve Turkiye dahil edilmis durumda.  ( Ekstra bilgi icin bu linke  tiklayabilirsiniz. ) 



Simdi bu hatun durduk yerde neden Wikipedia'liga ozendi diyeceksiniz. Efendim aciklayayim.

Ustte belirttigim Comenius programlarindan bir tanesine bendeniz da ucundan kiyisindan bulastim. 
Projenin adi :  Following In the Footsteps of our Anchestors- "FIFA- The Storytellers". ( Linki icin : projectfifa )  Xanthi'deki okullardan biri de bu projede yer alinca ilgili ogretmen - ki arkadasim olur- bana bir teklif ile geldi.
Projede yer alan diger 4 ulke okullari ve kendi okulunda  proje calismalarinin asilacagi  pano icin bir pano alinligi siparis vermek istedigini soyledi. Tabii ki ustune atladim. Cunku yeni seyler yapmak bana buyuk heyecan veriyor ayni zamanda 5 ayri ulkenin okulunda marifetimin yer alacak olmasi da kabul edeyim hos birsey. Ustelik ulkelerden biri de Turkiye ise. :)))

Bana verilen ipuclari projenin adinda sakli idi. "Atalarimizin ayak izlerini takip etmek.-  Hikaye anlaticilari. " 5 ayri ulkenin bayragi + AB bayragini da ozel olarak eklemem istendigini soylemeliyim.

Birkac cizim yapip arkadasima gosterdim. Birisi uzerinde degisiklikler yaparak sonuca ulastik. 

Gecen hafta teslim ettim, Bursa'daki Sukru Sankaya Anadolu Lisesi'nde yapilan ilk toplantida sahiplerine ulastilar bile. Arkadasim cok begenildiklerini soyledi. Yasasin!

Iste fotograflar:


AB bayragini ekstra yapmak yerine zemini bayrak renklerinde yaptim.


Yazili olmadan gunumuze gelen hikayeleri de simgesel bir kitap ile sergileyip AB bayragindaki 12 yildizi bu kitaptan  tum zemine yaydim. 



Bes tane yaptigimi soylemis miydim? :))  Bayraklarda en cok bizim bayrak ve Union Jack zorladi. 

Degisik projeleri seviyorum :)))



 


8 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Sagol Sebo. Okulu biliyor musun Bursa'daki?

      Sil
  2. Çalışman çok özgün olmuş, bu çeşit programları sık sık duyuyorum.Adını bilmiyordum doğrusu.Bizim minik şehirden de İzmit' e ve Adana' ya giden öğretmenler var.Hatta Türkiye'den de geliyorlar.Ne güzel ama değil mi öğretmenlerden başlamak? Hatta Türkçe öğrenmeye de hevesliler bende tam o esnada devreye giriyorum:)))))))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim Elif'cim. Sen Turkce ogretme kisminda devreye giriyorsan benim isleri goster ben de bu asamada devreye gireyim hihihiihihi

      Sil
  3. Cok guzel olmus. Leonun okuluda dahil bu programa gecen sene finlandiyadan ogrenciler gelmisti. Proje guzel katkin guzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estet gozler begenince daha da seviniyorum yihuuuu :)

      Sil
  4. Dilara'cım, harika! Yaptıklarının hayatın değişik uçlarına ulaşması çok güzel...

    YanıtlaSil
  5. Sen iyice meshur oldun :-) bi imza versene apla beeeee!

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...